آفتابگیر ماشین
با پیشرفت های تکنولوژی و فنی که بشر به ویژه در ساخت چاپ به دست آورده است تبلیغات بسیار متحول شده است با روی کار آمدن تلویزیونهای رنگی نیز تبلیغات تلویزیونی دستخوش تغییرات بسیاری گردیده است رنگ به عنوان یکی از اجزای تبلیغاتی در میان سایر اجزای تبلیغ بر اثربخشی پیام تبلیغاتی بسیار افسون شده است رنگ ها هر کدام از نظر روانشناسی ایجاد کننده ارائه خاص در مصرف کننده و مخاطب است که ممکن است تاثیر مثبت یا منفی بر روی مخاطب باقی بگذارد رنگ ها نه تنها هرکدام انتقال دهنده مفاهیمی به ذهن مخاطب هستند بلکه هنگامی که در کنار رنگهای مختلف دیگر در تبلیغ قرار میگیرد مفاهیم جدید به خود میگیرد مدیر هدایای تبلیغاتی باید از جنبههای روانی و ادراک رنگها آگاه باشد متاسفانه در برخی از تبلیغات طلوع تلویزیونی مشاهده می شود که ساده ترین مفاهیم در خصوص رنگ ها رعایت نشده است مثلاً نوشته های تبلیغ قابل خواندن نیست علت آن این است که تولید کنندگان آن آگهی کوچکترین توجهی نداشته که استفاده از چه رنگی بر روی چه زمینه قابل خواندن است و اگر زمینه تصویر بر رنگ متن نوشته شده به یکدیگر یک باشد وضوح کلمات کاهش پیدا میکند و آفتابگیر ماشین قطعاً انتقال پیام آگهی آنگونه که باید صورت نمی گیرد رنگ از نظر حسین تاثیر زیادی بر روی افراد می گذارد رنگ بر روی روح و روان افراد تاثیرگذار است چنانکه نگاهی اجمالی به قفسه های فروشگاه ها بیندازیم و آرام و نام نشانههای فروش شرکتهای بزرگ نظیر کوکاکولا را مورد توجه قرار دهیم بهره گیری از رنگ قرمز برای آرم ها و نام شرکت ها بسیار مورد توجه قرار میگیرد شواهد حاکی از آن است که رنگ قرمز رنگ گرم احساس برانگیز بر روح بخش است به شکل ساده گفته میشود که رنگ قرمز همانند خونی در شریان زندگی است رنگ آبی آرامش بخش است و شاید به همین دلیل که آرم شرکت بی ام و آبی است همین حالت آرام بخش بودن باشد رنگابی فضای دوستانه فراهم میآورد پژوهشها بازاریابی حاکی از آن است آفتابگیر ماشین که ارتباط بسیار نزدیک بین علایق افراد به رنگ و انتخاب کالا وجود دارد پژوهش انجام گرفته و در آن یک دئودورانت درست بسته با رنگهای متفاوت بسته بندی شد افرادی که مورد پژوهش قرار گرفتن عنوان داشتند که دئودورانت �سته ها زودتر خشک میشود و اثر بخش و خوب است دئودورانت دیگر راههای دل انگیز دارد و سومین نه تنها آرامش بخشی بلکه منجر کننده است دقت کنید که هر ۳۲ دوران یکی را از کارخانه بود اما تنها رنگ های مختلف بستهبندی این تصاویر عمیق را در افراد به وجود آورده بود رنگها در فرهنگ مختلف ادراکات مختلفی را در از آن مخاطبان به وجود میآورد در مطالعهای که ژاک و همکارانش انجام دادهاند این تفاوت ادراکی به وجود مشاهده کردید ه است.
منبع : آفتابگیر ماشین
[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]