ثبت دامنه و توضیحات درباره آن

چهارشنبه 16 مهر 1399
17:11
ehcco

اسم دامنه در حقیقت همان نام وب سایت شماست. از نام دامنه برای پیدا کردن سرورهای سرویس دهنده بر روی اینترنت استفاده می‌شود. این سیستم‌ها همگی از آدرس آی پی عددی استفاده می‌کنند. آدرس وب سایت‌ها در حقیقت یک رشته متوالی از اعداد است که به آنها ای پی گفته می‌شود و تمام سیستم‌ها در شبکه یکدیگر را با این آدرس آی‌پی می‌شناسند. با توجه به اینکه میلیون‌ها سایت با آدرس آی‌پی‌های یکتا وجود دارد و از طرفی به خاطر سپردن آدرس آی‌پی بصورت اعداد، کار بسیار مشکلی است، بدین منظور برای این آدرس‌ها یک نام مشخص در نظر گرفته می‌شود. نام دامین، در واقع اشاره به آی‌پی سرور وب سایت دارد تا بدین ترتیب بتوان سایت را پیدا کرد.

خرید دامنه لزوما بدین معنی نیست که تنها یک بار باید هزینه آن را بپردازید و برای همیشه مالکیت آن را داشته باشید. خرید دامین، در حقیقت بدین معنی است که شما به عنوان مالک موقتی این نام، می‌توانید دامنه را برای دوره زمانی مشخصی رزرو کرده و از آن استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید امکان استفاده از نام دامین را داشته باشید، می‌بایست از طریق یک شرکت میزبانی وب و یا نماینده‌های خرید دامنه، آن نام را برای خود ثبت کنید

هنگام ثبت دامنه، باید توجه کنید که نام دامنه‌تان دارای املای درستی باشد، متناسب با کسب‌و‌کار شما باشد و به خاطر سپردن آن راحت باشد.

نکته دیگری که در هنگام ثبت دامنه به آن توجه می‌شود، این است که سعی کنید نام‌های مشابه با آن را نیز خریداری کنید. این کار باعث می‌شود افراد دیگر نتوانند با نام دامنه‌ای مشابه با نام شما، کسب‌و‌کار مشابهی را راه‌اندازی کنند.

از طرفی، شما نیز در هنگام خرید دامین، باید دقت کنید نامی را انتخاب نکنید که مشابه با سایت های بسیار مشهور باشد

منابع :

ثبت دامنه

ثبت دامنه


برچسب ها: ثبت دامنه ,
[ بازدید : 239 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ehc-co است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]